BWL Crashkurs
Beschreibung
Modulübersicht:
Modul 1 – Theoretische Grundlagen der BWL
Modul 2 – Konstitutive Unternehmensentscheidungen
Modul 3 – Führung und strategisches Management
Modul 4 – Investition und Finanzierung
Modul 5 – Organisation
Modul 6 – Beschaffung und Produktion
Modul 7 – Branding und Marketing
Was werde ich lernen?
- Die Kursteilnehmer lernen die Grundlagen der BWL in einem Crash-Kurs Format. Die Kursinhalte geben den Teilnehmern einen generellen Überblick über relevante Themen. Die Teilnehmer werden aufgefordert, in einzelne Themen selbstständig tiefer einzusteigen.
Themen für diesen Kurs
10 Lektionen6h
Modul 1: Theoretische Grundlagen der BWL
Lektion: Theoretische Grundlagen der BWL30:57
Modul 1 – Theoretische Grundlagen der BWL
Modul 2: Konstitutive Unternehmensentscheidungen
Modul 3: Führung und strategisches Management
Modul 4: Investition und Finanzierung
Modul 5: Organisation
Modul 6: Beschaffung und Produktion
Modul 7: Branding und Marketing
About the instructor
Maximilian Lude is interim Professor at the TUM School of Management, TUM Campus Heilbronn. Concurrently he is Managing Partner at philoneos GmbH, a marketing and innovation office for family businesses located in Munich. He studied Management and Economics at Zeppelin University and Copenhagen Business School. His dissertation was on the perception of family firms, bridging marketing, consumer behavior and family business research. This intersection also reflects the current research focus of Maximilian Lude. His research has been published in international peer-reviewed journals such as Entrepreneurship Theory and Practice (ETP) or Journal of Business Research. Maximilian Lude also serves as Reviewer for several journals such as Journal of Brand Management and Entrepreneurship Theory and Practice and is Member of the Editorial Board of Journal of Family Business Strategy.
2 Kurse
14 Kursteilnehmer